Nadácia - Centrum súčasného umenia zrealizovala v novembri 2008 až februári 2009 štyri tématické vzdelávacie tréningy v oblasti manažmentu kultúry pre kultúrnych manažérov a pracovníkov pôsobiacich na rôznych pozíciách vo verejných a neziskových organizáciách zameraných na umenie a kultúru na Slovensku.
Účastníci mali príležitosť zúčastniť sa interaktívneho vzdelávania v malých pracovných skupinách.Tréningov sa celkovo zúčastnilo 57 zástupcov kultúrnych organizácií.
Zrealizované tréningy a témy:
1/ Fundraising - získavanie finančných prostriedkov
27. - 28. november 2008 - Bratislava
lektori: Bohdana Hromádková, Kristína Paulenová
-
obsah pojmu fundraising; fundraising stratégia a legislatívny rámec
-
nástroje a techniky fundraisingu
-
typy zdrojov / donorov – komunikácia s donormi; materiály pre fundrasing
-
filantropia – motivácia dávania
-
prípadové štúdie predstavujúce efektívne techniky fundraising
2/ Projektový manažment / práca s dobrovoľníkmi / event manažment
15. - 16. január 2009 - Nitrianska galéria, Nitra
lektori: Bohdana Hromádková, Viera Michalicová
- poskytnutie praktických rád ako vytvárať, plánovať a koordinovať kultúrne podujatia; získavať a motivovať dobrovoľníkov pre prácu v organizácii
- vytvorenie vlastnej stratégie pri príprave kultúrneho podujatia
- vzájomná inšpirácia skúsenosťami v tejto oblasti
3/ Múzejná / galerijná pedagogika
22. - 23. január 2009 - Stredoslovenská galéria, Nitra
lektorka: Marcela Lukáčová
-
predstavenie základných typov vzdelávacích programov poskytovaných múzeami a metodiku ich prípravy
- príprava kvalitných a inovatívnych didaktických materiálov, príprava pracovných listov, metodických materiálov pre pedagógov, detských či rodinných sprievodcov a workshop k téme
- príklady úspešne zrealizovaných vzdelávacích programov v múzeách na Slovensku i v zahraničí
4/ Marketing / rozvoj publika
5. - 6. február 2009 - Nitrianska galéria, Nitra
lektori: Katarína Dudáková, Kristína Paulenová
-
marketing – zameranie, využitie marketingových nástrojov v kultúrnej organizácii
-
segmentácia trhu; získavanie nových a udržanie si stálych návštevníkov
-
príprava dobrej marketingovej kampane
-
rozvoj publika – motivácie a zábrany potenciálnych návštevníkov kultúrnej organizácie
-
prieskum publika a praktické využitie rôznych techník prieskumu v kultúrnej organizácii